Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisławy Łakomik
Data wytworzenia: | 2022-01-29 17:15:44 |
---|---|
Redaktor: | Kazirodek Violetta |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
W świetlicy szkolnej realizowany jest projekt edukacyjny Świetlicowe Czwartki z Książką.
Co tydzień wychowawcy świetlicy czytają dzieciom książki zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytrelnictwa. Te spotkania z książką mają na celu popularyzowanie literatury dziecięcej, rozwijanie zainteresowań czytelniczych oraz wskazywanie korzyści wynikających z czytania.
Klasa 1a realizuje projekt „Mądra mysz dużo wie” oparty na książeczkach edukacyjnych, które uczą, bawiąc, i bawią, ucząc! Celem projektu jest m.in. rozbudzenie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, aktywnego słuchania, radzenie sobie w nowych sytuacjach oraz zapoznanie z niektórymi zawodami.
Klasa 2a przystąpiła w tym roku szkolnym do III edycji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego CZYTAM Z KLASĄ - LEKTURKI SPOD CHMURKI. Projekt uzyskał patronat honorowy MEN. Jego głównym założeniem jest wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród uczniów klas 1-3, polegające na niestandardowym sposobie pracy z lekturą. Poprzez atrakcyjne zadania projektowe uczniowie włączają się w wiele innowacyjnych działań. Trzecia edycja projektu polega na skorelowaniu treści określonej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat cech i kompetencji zawodowych bohaterów w niej występujących. Ponadto projekt ma na celu wspieranie młodych ludzi w myśleniu o swojej karierze, jak o czymś, co się dynamicznie zmienia, jak o nie mającym końca procesie uczenia się i odkrywania siebie.
Realizacja I modułu
https://view.genial.ly/619d2443371f2c0df6e146d5/presentation-lekturki-spod-chmurki
Klasa 3a realizuje projekt "Nowa twarz książki". Uczniowie po przeczytaniu książki wykonują obwolutę z wykorzystaniem różnych technik plastycznych.
Klasy 4 a, 5 a i 5 b realizują projekt „Dzienniczek ciekawej książki”, propagujący czytelnictwo i zachęcający do częstego sięgania po literaturę dziecięcą. Uczniowie w ciągu roku szkolnego samodzielnie czytają książki i na ich podstawie tworzą dzienniczki, zawierające tytuł, autora książki, krótki opis, ilustrację oraz kilka zdań uzasadniających wybór książki i zachęcających innych do jej przeczytania.