Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisławy Łakomik
Data wytworzenia: | 2023-06-21 15:10:42 |
---|---|
Redaktor: | Kazirodek Violetta |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Uczniowie klas ósmych prezentowali przygotowane w grupach notatki wizualne na temat wybranego wodorotlenku. Uczniowie nagrali krótkie filmy z wykorzystaniem mikrofonu bezprzewodowego zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Na nagraniach uczestnicy przedstawili wybrane przez siebie ciekawostki dotyczące danego związku chemicznego. Prace zostaną wywieszone w szkole.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Zdjęcia
Październik to drugi miesiąc korzystania z zasobów pozyskanych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłosci, #LaboratoriaPrzyszłości.
Na lekcjach uczniowie starszych klas pracowali z użyciem gogli VR, aparatu fotograficznego, statywu do aparatu oraz zestawu lamp światła ciągłego. M.in. dzięki rozszerzonej rzeczywistości w nowatorski sposób omówiliśmy tematy związane z odczynem roztworów - skalą pH oraz powtórzyliśmy wiadomości z zakresu przemiany stanów skupienia, a uczniowie klasy VII na lekcjach plastyki wykonali sesję zdjęciową.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Minął kolejny miesiąc, kiedy nasza szkoła realizowała zajęcia z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Poniżej pragniemy zaprezentować opis wybranych lekcji.
Klasa 6b dzięki okularom VR odbyła relaksacyjną sesję. Klasa 4a podczas zajęć z wykorzystaniem okularów VR odwiedziła różne zakątki na świecie. Przedmiotem zainteresowania uczniów stały się m.in. Statua Wolności, Katedra Notre Dame oraz Wielki Mur Chiński. Klasa 8c na lekcjach języka angielskiego zwiedziła Londyn.
W celu utrwalenia efektów naszej codziennej pracy uczniowie często używają również aparatu fotograficznego. Na lekcjach chemii klasy ósme utrwaliły wiadomości dotyczące kwasów wykorzystując modele cząsteczek. Na lekcji matematyki uczniowie klasy 4a przygotowali notatki prezentujące łatwy sposób na opanowanie zagadnień dotyczących przeliczania jednostek długości. Zdjęcia te trafią do albumu klasy, a także zostaną wykorzystane w następnych naszych projektach.
Uczniowie klasy 6a korzystali z aparatu podczas realizacji projektu w ramach techniki i języka angielskiego pt: „Makieta pokoju”.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Grudzień minął nam w świąteczno-zimowym klimacie. Urozmaiceniem naszych lekcji było wykorzystanie sprzętu z Rządowego Programu „Laboratoria Przyszłości”.
Atrakcją, zwłaszcza dla uczniów klas 2a i 3a, były zajęcia z korzystaniem gogli VR. Dzieci pojawiły się w "Grocie Mikołaja".
Wykorzystanie gogli stało się kreatywnym sposobem na poznanie i utrwalenie słownictwa z języków obcych. Klasa 8c na lekcjach języka niemieckiego odwiedziła wirtualny Jarmark Bożonarodzeniowy.
Lekcje języka angielskiego ,,Travel is always a Good idea” zorganizowane dla klasy 6b, 7a, 8b i 8c wywołały spory uśmiech na twarzach uczniów.
Anatomia człowieka w 3D na lekcji biologii w klasie 7a była oryginalnym sposobem na powtórzenie wiadomości o układzie trawiennym.
Uczniowie klasy 8a nie zapominali również o osobach nieobecnych na zajęciach np. z powodu choroby. Udokumentowali oni przebieg lekcji matematyki i przesłali zdjęcia kolegom i koleżankom.
Klasa 6a korzystając z aparatu cyfrowego uwieczniła wspólne ozdabianie pierników podczas klasowej Wigilii.
Zapraszamy do obejrzenia galerii - przeżyjmy to jeszcze raz ;).
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Pragniemy przedstawić krótki przegląd zastosowania sprzętu, zakupionego dzięki środkom z programu Laboratoria Przyszłości, w styczniu br.
Reakcje chemiczne towarzyszą nam każdego dnia, nawet podczas mycia zębów. Przekonali się o tym nasi ósmoklasiści, którzy obejrzeli animację dotyczącą reakcji zobojętniania. Uczniowie klasy siódmej obejrzeli modele atomów różnych pierwiastków.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Pragniemy przedstawić podsumowanie wykorzystania sprzętu pozyskanego dzięki programowi Laboratoria Przyszłości w miesiącu lutym.
Przełomowe okazały się warsztaty przeprowadzone w ramach Mobilnych Laboratoriów Przyszłości. Postawiliśmy już pierwsze kroki w zakresie druku 3D.
Na lekcjach doradztwa zawodowego uczniowie pogłębili wiedzę z zakresu obsługi urządzeń oraz zawodów przyszłości.
Okulary VR i aparat cyfrowy stały się stałym elementem podczas realizacji licznych projektów i lekcji m.in. walentynkowych zajęć "Pole powierzchni serca", "Serce - powtórzenie wiadomości o układzie krwionośnym", projektów "Balladyna" oraz "Maria Curie-Skłodowska".
Zapraszamy do obejrzenia relacji z tych zajęć.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
"Co zrobić, aby chciało się chcieć?" to pytanie zadaje sobie niejedna osoba. Obserwując zaangażowanie uczniów podczas zajęć z wykorzystaniem sprzętu zakupionemu dzięki Programowi Laboratoria Przyszłości odpowiedź na to pytanie, nasuwa się sama. Uczniowie, oglądając zasoby dostępnych modeli, do druku 3D, wraz z nauczycielem wybierają, z jakimi pomocami będą chcieli pracować na lekcjach.
Druk 3D w szkole jest naturalnym krokiem do lepszej edukacji. Nasza szkoła dołączyła w marcu do Skriware Akademy, skąd dodatkowo będziemy czerpać inspiracje na fascynujące lekcje oparte o nowoczesne metody nauczania. |
Poniżej znajduje się krótki opis wybranych zajęć.
Model przedstawiający, jak zmienia się elektroujemność na tle układu okresowego, cieszył się sporym zainteresowaniem uczniów klasy siódmej. Był to ciekawy wstęp do wprowadzenia uczniów w zagadnienia dotyczące sposobów łączenia się atomów. Kolejne modele umożliwiły zobrazowanie, jak powstają wiązania kowalencyjne w cząsteczkach wody oraz wodoru.
Nie zapomnieliśmy również o tym, że 14 marca to Dzień Liczby Pi. Uczniowie klasy 6b wydrukowali symbol liczby pi i dowiedzieli się, skąd wzięła się ta liczba.
Pierwszego dnia wiosny dla klas siódmej i ósmych zorganizowaliśmy zajęcia, podczas których w ciekawy sposób połączyliśmy zagadnienia z matematyki i chemii.
Aparat z Laboratoriów Przyszłości pomógł uwiecznić pracę uczniów klas 5a i 6b w ramach omawiania lektur z języka polskiego, a także uwiecznił wirtualny spacer uczniów klasy 6b w muzeum.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Z końcem kwietnia przedstawiamy krótki przegląd wybranych lekcji, które poprowadzono, wykorzystując sprzęt z programu Laboratoria Przyszłości.
W ramach zajęć pt. "Dzień Ziemi" uczniowie, dzięki goglom VR, zwiedzili zakład zajmujący się recyklingiem odpadów. Ta wirtualna wycieczka stała się podstawą do dyskusji na temat segregacji śmieci oraz sposobów na proekologiczne życie.
Wykorzystując wydruki 3D uczniowie klasy 4a poznali symbol Wyspy Wielkanocnej. W ramach lekcji matematyki czwartoklasiści sprawdzili m.in. skąd pochodzi jej nazwa oraz obliczyli koszt podróży na ww. wyspę.
Modele z drukarki 3D stały się ciekawym uzupełnieniem lekcji biologii, dotyczącej gadów, w klasie 6b.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Przedstawiamy krótki opis wybranych realizacji z wykorzystaniem sprzętu z programu "Laboratoria Przyszłości" w maju.
Kostki 3D przedstawiające liczby ujemne uatrakcyjniły nam lekcję powtórzeniową z matematyki w klasie 6b. Uczniowie wykorzystując kostek zapisali własne działania, a następnie przystąpili do ich rozwiązywania.
Sporym zainteresowaniem cieszy się aparat fotograficzny. Uczniowie chętnie wykonują zdjęcia podczas realizacji wspólnych projektów.
Klasa 5a omówiła lekturę szkolną, tworząc profil głównej bohaterki Marii Skłodowskiej-Curie.
W ramach edukacji matematycznej klasa 1a uczyła się korzystać z wagi.
Uczniowie klasy 1b na ostatnich lekcjach edukacji plastycznej tworzyli pomysłowe i kolorowe kukiełki teatralne.
Na piątkowej lekcji techniki klasa 5a zmagała się z tworzeniem zdrowej i pełnej witamin tortilli.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Podczas czerwcowych lekcji matematyki uczniowie zrealizowali projekty z wykorzystaniem sprzętu pozyskanemu dzięki programowi "Laboratoria Przyszłości".
Klasy VIII empirycznie potwierdziły skąd się wzięła liczba pi?
Uczniowie klasy VIb dowiedzieli się czym jest kapelusz "Einsteina" i ułożyli swój własny aperiodyczny układ. Dodatkowo z wykorzystaniem gogli VR uczniowie zapoznali się z kształtami różnych figur przestrzennych.
Klasy Va oraz VIa zrealizowały projekt "Makieta miasta".