Doceniam, nie oceniam
Innowacja : „Doceniam, nie oceniam” - motywacja, sukces na miarę swoich możliwości, kultura błędu, język serca jest realizowana na lekcjach j. polskiego w klasach: 5a,6a,7a oraz na lekcjach historii w klasach: 4a,5a,6a,7a,
Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei doceniania pracy uczniów i podkreślania pozytywnych wyników w nauce z wykorzystaniem oceniania kształtującego. Zwiększenia poczucia własnej wartości uczniów. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do przejęcia odpowiedzialności za własny proces uczenia się. Innowacja ponadto, wychodzi na przeciw potrzebie poprawy relacji uczeń- uczeń, uczeń-nauczyciel.
Cel główny: Zwiększenie wiary we własne siły poprzez zmianę akcentów w ocenianiu ze szczególnym wyróżnieniem pozytywnych aspektów pracy ucznia.
Cele szczegółowe:
-realizacja podstawy programowej,
- zwiększenie motywacji do pracy poprzez pozytywną informację zwrotną i docenianie wkładu pracy ucznia do osiągnięcia celu,
- przełożenie akcentu z wystawiania ocen na stawianie celów i ich realizację,
-polepszenie relacji uczeń-nauczyciel,
- kształtowanie u uczniów postawy odpowiedzialności za własny proces uczenia się,
- w przyszłości przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty,